wtorek, 12 czerwca 2012

Nie bój się pytać na "Forum"


„Cześć! Jestem Marcin, mam 21lat i mam problem z moim Audi z silnikiem ASN. Przerywa na wysokich obrotach i świeci się check engine. Co to może być?”

„Kolego, sprawdź cewki, często siadają w tych modelach. Jeżeli cewki spoko może to być problem z katalizatorem.”



          Auta tak mają, że się psują. Jak wszystko na tym świecie po prostu się zużywają. Jedne szybciej inne wolniej, ale we wszystkich coś się psuje. No może poza Mercedesem W123. Wyłączając z tej grupy ten jeden model, wszystkie auta mają usterki. Mniejsze lub większe, ale jest to po prostu normalne. Dzieje się coś złego i nie wiecie gdzie szukać pomocy? Poszukajcie krajowego forum producenta lub danego modelu.




Fachowcy?

          Ciężko sprecyzować kim są ludzie tam piszący. Czasami mechanicy, czasami zwykli zjadacze chleba. Jednak zwykle liczba osób angażująca się w pomoc forumowiczom jest tak ogromna, że ciężko o błąd. Jeżeli ktoś zamiast instrukcji wymiany świecy, poda Ci kod do autodestrukcji Twojego ukochanego auta w ciągu kilku sekund zostanie sprostowany przez całą rzesze „uczciwych” forumowiczów. Ja im ufam i jeszcze ani razu się nie zawiodłem. Zwykle mieli rację.

Leczenie przez internet?

          Sam od jakiegoś czasu jestem bezpośrednio związany z leczeniem tyle, że ludzi. Jest to bardzo podobne do naprawiana samochodów. Pewnych rzeczy nie da się naprawić na gębę. Jeżeliby tak było niepotrzebni byliby i lekarze i mechanicy. Laik w wielu przypadkach może jedynie sprawdzić ile naprawa będzie go kosztowała,  przed wizytą w warsztacie lub też czy może do tego warsztatu samodzielnie dojechać nie narażając się na większe koszty. Co innego jeżeli znamy się na rzeczy, a brakuje nam już pomysłów, wtedy fora są niezastąpione.

Gdzie do warsztatu?

          Kiedy jestem w domu na podkarpaciu, to oczywiste, że gdy coś się stanie z autem jadę do Gabrysia, o którym pisałem poprzednio. Na studia wyjechałem do Szczecina i nie miałem pojęcia co, gdzie i jak. Z pomocą przyszło mi forum Audi A4. Tam wskazali mi warsztat w którym robią „tanio i dobrze”. Po raz kolejny się nie mylili. Odnośnie miejsca gdzie można naprawić nasze ukochane auto i specjalistów od danych marek lub modelów, dobrze znanych przez forumowiczów przypomina mi się jeszcze anegdotka z Włodkiem z Lekko Stronniczych. Napisał on na twitterze, że nie wie gdzie zdiagnozować swojego FORD-a. Poleciłem mu skierowanie tego pytania na forum tej marki. Kilka tygodni później w Videoblogu zamieścił informacje o przebiegu tej wizyty.



Kupujecie auto?

          Szukacie konkretnego modelu? Na forach możecie znaleźć dużo informacji o aktualnych aukcjach z allegro. Można się naprawdę wiele dowiedzieć o perełkach, których na aukcjach nie brakuje. Użytkownicy forum, widzą o tych autach naprawdę wszystko. Ten model i ten silnik nie powinien mieć takiego zderzaka czy tych lamp - pewnie był bity. Inna kierownica- pewnie przebieg sporo cofnięty.

          Rejestracja nic nie kosztuje, a daje wiele korzyści. Sprawdźcie przy okazji, kiedy coś będzie nie tak z waszym cacuszkiem. Potraktujcie forum swojej marki jak dokładną instrukcję obsługi, ale również jako stację diagnostyczną, a tak naprawdę ich zastosowanie w motoryzacji są nieograniczone. W naszym kraju, ale też na całym świecie internet jest pełen bagna i nienawiści, tu się z tym nie spotkałem. Może przez sprawnie działających modów i adminów. Złego słowa nie mogę na ten temat powiedzieć. Sprawdźcie sami!

Marcin Krajmas