Euro w pełni. Jesteśmy przed ważnym meczem w Czechami. Przeżywamy wszyscy. Fani, antyfani, zjadacze chleba, prawnicy, mechanicy i fryzjerzy. Studenci, praczki i bibliotekarze. Emocje związane ze sportem są bardzo bliskie tym związanym z motoryzacją. Pasja, zaangażowanie i wyniki są kluczowe do osiągnięcia sukcesu.
Dzisiaj w sportowym
klimacie. Redakcja NWB pokusiła się o wystawieni jedenastki... polskich perełek
samochodowych! Z racji tego, że fantazja ponosi nas bardzo, pokusimy się o
umieszczenie w tym zestawieniu nie tylko samochodów które można zobaczyć na
drogach ale także prototypów które
niestety nie weszły do seryjnej produkcji z powodów znanych tylko tym którzy
ówcześnie dysponowali pieniędzmi. Jest to oficjalny skład NWB na
moto-euro! Jest to 11 wszechczasów, więc
osiągi i dizjan przypadają na właściwe im lata. Pamiętajcie o tym
Z założenia taktycznego przyjęliśmy wariant 3-6-1
z jednym mocno ofensywnym pomocnikiem oraz dwoma defensywnymi. Polska do boju!
Taktyka jest prosta. Nie dopuścić pod naszą bramkę, (gramy ultra defensywnie),
a akcje rozwijamy głównie lewym skrzydłem lub środkiem. I niestety nasz styl
gry nie będzie przypominał hiszpańskiej szybkiej wymiany piłki. Technika nie
jest naszą najmocniejszą stroną, ale warunki fizyczne i niszczycielska moc
pozwala nam mierzyć się z najlepszymi.
W bramce zobaczymy Fiata
125p, popularnie zwanego Dużym Fiatem. Wytrzymały, silny, prestiżowy. Posiada
dobre warunki fizyczne i nie boi się niczego. Pewny punkt w naszej drużynie. W
środku obrony, na pozycji stopera, lub bardziej odpowiadającej naszej taktyce,
wymiatacza, zagra FSR Tarpan 239. Tarpan jest wytrzymały, świetnie radzi sobie w
trudnym terenie i niesprzyjających warunkach. Nie jest niestety zbyt szybki,
ale pojawia się zawsze tam gdzie jest potrzebny. Jego szalona natura stawia go
pomiędzy Gerardem Piquéa a Sergio
Ramosem. Adrenalina dosłownie rozsadza mu żyły. Szeroko rozstawieni zagrają, na
prawej stronie BESKID
106, mały, zwinny i szybki jak na swoją kategorię. Idealny do wyprowadzenia
szybkiej kontry. Z lewej Warszawa 202. Moc i postura budząca grozę u rywali. Mimo
drobnych luk technicznych nadrabia zaangażowaniem.
W pomocy zobaczymy legendy: Syrenę 106 lux, Honkera, Fiata 125p w wersji
LPT, Ester, Stara 200, JZS JELCZ 043 oraz LS 1937. Zacznijmy od skrzydłowych. Z
prawej strony Syrena z lewej Ester. Dlaczego takie ustawienie? Lewa strona ma
szybkiego BESKIDA więc Syrena może pozwolić sobie na spokojne rozgrywanie
piłki. Znana jest przecież z doskonałego prowadzenia ale i ze swojej
kapryśności. Piłkarz który oddaje naturę tego samochodu to Balotelli. Na po
prostu nie wiesz co strzeli(dosłownie) do głowy. Ester to polska formuła.
Rajdowiec i niszczyciel. Szybkość to jego główny atut zatem większość akcji przechodzić
będzie lewą stroną. Kilkukrotny mistrz Polski, z sercem do zawodów.
Indywidualista. W zasadzie używa tylko lewej opony więc jedyną osobą z którą
można by go porównać to Arjen Robben. W roli defensywnych pomocników zobaczymy
Stara 200 i JZS
JELCZA 043. Oba samochody to olbrzymy, którzy utrudnia przejście rywala pod
pole karne, ale i w razie konieczności wspiera atak przy stałych fragmentach
gry z racji wysokiego wzrostu. W środku zobaczymy kapitana drużyny:, Honkera
oraz LPT.
Honker to niestrudzony zawodnik. Doświadczony, zwinny potrafi
doskonale poprowadzić i podać piłkę. Świetnie czuje się na środku... dlatego,
że ma wszędzie blisko. . To prawdziwy samochód orkiestra. Fiat z kolei to taki
czarny koń drużyny. Wyszydzany przez wszystkich ale po solidnym t(u)(re)ningu
potrafi sprawić wiele niespodzianek. Zwinny, wszędzie znajdzie dla siebie
miejsce, doskonale odnajduje się między innymi zawodnikami. Ofensywnym
pomocnikiem naszej motokadry został tajemniczy LS. śpieszę poinformować, że nie
jest wymysłem Karola i Włodka tylko Stanisława i Zdzisława. To przedwojenny
model który wyprzedzał niemiecką myśl techniczną o kilka lat. Messi polskiej
motoryzacji. Wrodzony talent, wytrzymałość, szybkość, precyzja. Nie na darmo
rozwinięte inicjały to Lux - Sport! Nasz kandydat na króla strzelców.
Napastnik
to nie kto inny jak Syrena Sport. Chistiano Ronaldo. Nic dodać nic ująć.
Piękny, utalentowany, szybki. To on bryluje w mediach, strzela gole, idealnie
się ustawia. Sportowa sylwetka, serce nastawione na ciężką pracę. Tylko
obawiamy się, że przydomek Christiano tak mu się spodoba, że podąży za jego
stylem. Świetny w klubie, bezużyteczny dla reprezentacji.
W
zestawieniu zabrakło kilku samochodów, ale trener Franciszek Smar-w-uda nie
powołał ich ze względu na słabą formę i brak treningu. Wiemy także, że FSO Polonez
zasilany podtlenkiem LPG jest niczym niszczyciel, ale niestety nabawił się
kontuzji i to wyeliminowało go z gry na tej wspaniałej imprezie. Spieszymy
poinformować także, że ogląda wszystkie mecze. Z trybun. Bo tam jego miejsce.